×

Oferta dla dzieci

Oferta dla dzieci

DARMOWA OPIEKA, PŁATNE JEDYNIE WYŻYWIENIE

Punkt przedszkolny stworzony jest z myślą o dzieciach z niepełnosprawnościami oraz ich rodzicach. W naszej ofercie oprócz realizacji podstawy programowej MEN zapewniamy dzieciom indywidualną terapię dostosowaną do potrzeb dzieci wynikających z Indywidualnego Programy Edukacujno-Terapeutycznego.

 

W naszej placówce oferujemy:

  • wykwalifikowaną kadrę,
  • kameralne grupy,
  • indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, (IPET)
  • zajęcia indywidualne i grupowe,
  • ciepłą atmosferę, która sprzyja bezpieczeństwu dziecka,
  • imprezy okolicznościowe,
  • całodzienne wyżywienie,
  • terapię logopedyczną,
  • terapię integracji sensorycznej,
  • terapię ręki,
  • dogoterapię,
  • Indywidualną Stymulację Słuchu Johansena,
  • metody wspierające tj. Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda M.CH.Knill "Dotyk i komuniakacja"; Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz.

Terapie

Integracja sensoryczna

Jest to sposób na porządkowanie przez mózg informacji, odbieranych przez zmysły. Pozwala człowiekowi na celowe działanie, właściwe reakcje organizmu, umożliwia również selekcję informacji i odwołuje się do wcześniejszych doświadczeń. Integracja Sensoryczna jest procesem, który zachodzi poza świadomością człowieka, podobnie jak oddychanie, a jej rozwój zaczyna się już w życiu płodowym i towarzyszy nam od początku do końca życia.

Celem każdej terapii SI jest poprawienie codziennego funkcjonowania człowieka i tym samym jakości jego życia. Nauczenie mózgu właściwego zarządzania bodźcami, które docierają do naszego organizmu. Terapeuta dobiera ćwiczenia i aktywności podczas spotkania adekwatnie do zdiagnozowanego wcześniej problemu dziecka, jego możliwości, aktualnego stanu pobudzenia oraz kondycji psychicznej i fizycznej.

Spotkanie trwa 50 min i odbywa się zwykle 1-2 razy w tygodniu w zależności od możliwości naszej placówki jak i potrzeb dziecka.

Terapia ręki

ma na celu zaangażowanie całej kończyny górnej do wykonywania różnorodnych zadań poprawiających jej funkcjonowanie i doskonalenie ruchów. 

Terapia logopedyczna

Terapia logopedyczna to zespół działań zmierzający do wspierania rozwoju mowy i komunikacji,
budowania kompetencji i przywracania sprawności. Ukierunkowana jest na pracę nad funkcjami
prymarnymi (oddychanie, połykanie, pozycje spoczynkowe warg, języka, żuchwy), pracę nad ilościowym i jakościowym aspektem mówienia, a u osób, które nie rozwinęły mowy werbalnej skupia się na rozwijaniu innych form komunikacji, umożliwiających im przekazywanie swoich potrzeb, myśli,
rozumowanie i poznawanie otaczającego świata, a co za tym idzie budowanie relacji z innymi. Terapia
jako zespół oddziaływań przebiega zmiennie w zależności od rozpoznanej u dziecka trudności i jej
podłoża.
W czasie prowadzonej terapii dążymy do indywidualizacji metod i form pracy, tak by jak najpełniej
wykorzystać potencjał dziecka, a prowadzone działania dobierać do jego możliwości i potrzeb. Bardzo
ważną rolę podczas prowadzonej terapii odgrywa współpraca z najbliższym otoczeniem, systematyczność a także holistyczne podejście. W ramach terapii prowadzonej w przedszkolu „Mozaika” stawiamy na współpracę pomiędzy specjalistami wewnątrz placówki, a także tymi, opiekującymi się dziećmi poza nią.
W czasie zajęć logopedycznych z najmłodszymi dziećmi, wspieramy wszystkie funkcje poznawcze, ale dbamy także o rozwój kontaktu wzrokowego, wspieramy skupienie uwagi, rozwijamy naśladownictwo, ponieważ są one bazą do rozwoju mowy. Równolegle podejmowana jest praca nad artykulacją, wzbogacaniem słownika, pozycjami spoczynkowymi, gryzieniem, żuciem, połykaniem, miofunkcją.

 

W czasie zajęć wykorzystujemy elementy różnych metod, a naszym głównym założeniem jest
dostosowanie form i metod pracy do dziecka. Nigdy odwrotnie.
W terapii używamy:
-elementów logorytmiki
-terapii ręki
-tapingu (plastrowania)
- terapii miofunkcjonalnej
- elementów metody werbotonalne
- Makatonu
- i wielu innych. 

Terapia behawioralna- elementy

Jest jedną z głównych metod pracy z dziećmi nietypowo rozwijającymi się (np. autyzm, niepełnosprawność intelektualna, zespoły genetyczne, mutyzm, zaburzenia zachowania, zaburzenia lękowe, zaburzenia jedzenia itp.). Jej głównymi celami jest:

  • kształtowanie zachowań deficytowych (nauka umiejętności, których dziecko nie posiada, a które posiadać już powinno),
  • redukowanie nadmiarów behawioralnych (eliminowanie zachowań trudnych, których dziecko nie powinno prezentować, a które są obecne),
  • generalizacja i utrzymanie efektów terapii.

Terapię behawioralną prowadzi się na podstawie indywidualnych programów terapeutycznych napisanych na podstawie tzw. oceny behawioralnej umiejętności dziecka. W ramach pracy z podopiecznymi kształtuje się umiejętności podstawowe , naśladowania, dopasowywania, mowy biernej, mowy czynnej, przedszkolne i szkolne, społeczne, samoobsługi oraz zabawy.

Badania empiryczne nad efektywnością oddziaływań terapeutycznych wykazują, że metody oraz techniki stosowane w ramach terapii behawioralnej są jednymi z najbardziej efektywnych w pracy z różnego rodzaju problemami natury psychologicznej.

Indywidualna Stymulacja Słuchu Johansena

Program terapeutyczny w formie indywidualnie filtrowanej muzyki instrumentalnej, nagranej na syntetyzatorze nagrywany jest na płyty CD.  Bardzo wygodna forma terapii, gdyż dziecko otrzymuje płytę do domu i słucha jej 6 dni w tygodniu przez 10-15 minut przez słuchawki. Diagnoza odbywa się w placówce u certyfikowanego terapeuty. Opiera się na badaniu audiometrii tonalnej oraz testach mowy utrudnionej w tym teście dychotycznym, które są istotne dla procesu uczenia się aspektów prawidłowego przetwarzania bodźców słuchowych.

Stymulacja słuchowa oprócz poprawy w przetwarzaniu bodźców słuchowych, poprawia:

  • czytanie,
  • rozumienie mowy,
  • artykulację,
  • komunikację,
  • równowagę,
  • motorykę,
  • harmonizuje napięcie mięśniowe,
  • samoocenę.

 

Zaletą metody Indywidualnej Stumulacji Słuchu Johansena jest:

  • dostępność dla osób mieszkających daleko od placówki, kontrole odbywają się co 6-8 tygodni a sama terapia odbywa się w domu;
  • odbywa się w przyjaznym, bezpiecznym środowisku domowym;
  •  terapia nie wymaga rezygnacji z innych form terapii jakimi objęte jest dziecko w tym samym   czasie.

Fizjoterapia

Usprawnianie układu mięśniowego, szkieletowego, oddechowego oraz korekta wad postawy. Terapia dopasowania do każdego dziecka indywidualnie.

Dogoterapia

Terapia z udziałem psa. Metoda ta wzmacnia efektywność rehabilitacji poprzez zabawę z wyszkolonym psem, prowadzonym przez wykwalifikowanego terapeutę. Pies wspomaga zaspokajanie potrzeby bliskości, zmniejsza poczucie samotności oraz lęku. 

Kontakt z czworonogiem pomaga radzić sobie z trudnymi emocjami. Miękka sierść oraz temperatura ciała psa przywołuje wspomnienia z okresu niemowlęcego.

Kontakt

Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Mozaika
ul. Stefana Żeromskiego 3b
82-300 Elbląg
zobacz na mapie >

Tel.: +48 730 147 896
E-mail:

Godziny otwarcia:
Poniedziałek-piątek 7.00-16.00

Możliwośc dopasowania godzin
pracy idywidualnie.